logo Wroclaw6

Dolny Śląsk logotyp kolor jpg zip

                Wiki logoLink

 

                webowa

 

               ibuk baner3

 

                moodle logo

 

                fronter

 

  • s dziecko niepełnosprawne1

    Zapisz

  • s autyzm1

  • s bookcrossing1

    Zapisz

    Zapisz

  • s nowosci 12

    Zapisz

  • s niepodlegla

    Zapisz

  • s wlc szkolny

    Zapisz

    Zapisz

  • s głośne czytanie

Język reklamy - sztuka przekonywania czy manipulacja?

 

Zajęcia w cyklu: O mediach, przez media i dla mediów

Narzędziem reklamy jest słowo. Jej celem jest przekonanie nas do jakiegoś produktu, idei, wpływanie na nas - perswazja, a niekiedy manipulacja. Jak to się robi?
Twórcy reklam czerpią inspirację przede wszystkim z kodu językowo-kulturowego, czyli tak naprawdę z tego, co nas otacza i dotyka na co dzień. Jakie odniesienia znajdziemy w reklamie? 
Język reklamy to nie język, którym posługujemy się w codziennych sytuacjach. Czasem do złudzenia przypomina on język potoczny – nie daj się jednak zwieść!

  • Cele zajęć:
    - kształcenie umiejętności rozumienia i wartościowania różnych tekstów reklamowych,
    - kształcenie umiejętności rozpoznawania technik manipulacji i perswazji w reklamie,
    - kształcenie asertywnych postaw wobec przekazów perswazyjnych,
    - kształcenie umiejętności uczestnictwa w dyskusji i wypowiadania się na forum grupy.
  • Zakładane kompetencje uczniów:
    - uczeń rozróżnia i i właściwie stosuje pojęcia: media,reklama, retoryka, perswazja, manipulacja,
    - uczeń potrafi określić środki służące manipulacji,
    - uczeń potrafi asertywnie zachować się wobec komunikatu medialnego.
  • Formy zajęć:
    - rozmowa kierowana, dyskusja, praca w grupach, prezentacja
  • Adresat zajęć: uczniowie oddziałów gimnazjalnych oraz szkół ponadpodstawowych
  • Czas trwania: 45-60 minut 


 

 

GooglePlusinstagramyoutubeissuuhttps://www.pinterest.com/bibliotekadbp/

Współpracujemy:           

 

 

                                              SBP         Korporacja Bibliotekarzy Wroclawskich     dbc    Instyt Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego    DTR    CEKDiM    eMKa