logo Wroclaw6

Dolny Śląsk logotyp kolor jpg zip

                Wiki logoLink

 

                webowa

 

               ibuk baner3

 

                moodle logo

 

                fronter

 

  • s dziecko niepełnosprawne1

    Zapisz

  • s autyzm1

  • s bookcrossing1

    Zapisz

    Zapisz

  • s nowosci 12

    Zapisz

  • s niepodlegla

    Zapisz

  • s wlc szkolny

    Zapisz

    Zapisz

  • s głośne czytanie

Media i ich rola we współczesnym świecie

 
Zajęcia w cyklu: O mediach, przez media i dla mediów

W przestrzeni medialnej stykamy się z ogromem tekstów kultury. Wiele z nich łatwo przyporządkować do określonego gatunku, zaś klasyfikacja innych bywa kłopotliwa. Ale przestrzeń medialna jest także miejscem zderzania się różnych opinii, światopoglądów i ocen. Wszystkie teksty kultury, z jakimi się stykamy, są odzwierciedleniem pewnej wizji świata. Dobrze o tym pamiętać, gdy jako pomoc w rozwiązywaniu naszych codziennych problemów służą nam media (np. gdy zastanawiamy się, na kogo zagłosować lub na co pójść do teatru). W internecie, telewizji czy prasie stykamy się z materiałami, które bardzo często są nacechowane ideologicznie. Wystarczy porównać wydania wiadomości z różnych telewizji  czy internetowych serwisów informacyjnych, aby dostrzec znaczną różnicę wyrażanych wartości. Jednak zwykle nie są one tak łatwo zauważalne.

  • Cele zajęć:
    - poznanie przez uczniów współczesnych mediów i ich oddziaływania na odbiorcę,
    - uświadomienie uczniom konieczności dystansu wobec przekazywanych treści,
    - kształtowanie w uczniach umiejętności samodzielnej oceny informacji zawartej w mediach,
    - określenie znaczenia mediów w różnych dziedzinach życia społecznego, gospodarczego, politycznego.
  • Zakładane kompetencje uczniów:
    - potrafi krytycznie oceniać zjawiska związane z upowszechnieniem nowych mediów,
    - rozumie potrzebę świadomego uczestnictwa w cyberświecie,
    - formułuje własne opinie i argumentuje je,
    - podaje konkretne przykłady wpływu mediów na współczesne życie,
    - wskazuje pozytywną i negatywną rolę mediów we współczesnym świecie.
  • Formy zajęć: prezentacja, rozmowa kierowana, dyskusja, praca w grupach
  • Adresat zajęć: uczniowie oddziałów gimnazjalnych oraz szkół ponadpodstawowych
  • Czas trwania:  45-60 minut

 
 

 

GooglePlusinstagramyoutubeissuuhttps://www.pinterest.com/bibliotekadbp/

Współpracujemy:           

 

 

                                              SBP         Korporacja Bibliotekarzy Wroclawskich     dbc    Instyt Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego    DTR    CEKDiM    eMKa