logo Wroclaw3

 

 ibuk baner2

 
 

Kontrast:

Marzec 2017
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Trudne sytuacje

Problem "fali" w gimnazjum /Katarzyna Anna Klim. Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2009. -- 42 s. : il. ;30 cm.
Artykuł dotyczy problemu „fali” w gimnazjum jako rodzaju szkolnego mobbingu.
W materiale zawarto zarówno diagnozę problemu, jak i opis działań, podjętych przez nauczycieli po stwierdzeniu, że uczniowie klas pierwszych są zaczepiani, poniżani i zastraszani przez starszych kolegów.






Jak - dlaczego - kiedy rozmawiać z młodymi zagrożonymi samobójstwem /Claudine Fox, KeithHawton ; [tłumaczenie: rozdziały]
Zbiór informacji na temat celowych samouszkodzeń wśród nastolatków (częstotliwość występowania zachowań samobójczych u młodzieży w USA i Wielkiej Brytanii, czynniki ryzyka, rozpoznanie nastolatków z grupy ryzyka, usługi zdrowotne, następstwa prób samobójczych, zapobieganie zachowaniom samobójczym - m.in. szkolne programy edukacyjne i ośrodki interwencji kryzysowej). To praktyczny poradnik dla profesjonalistów i rodziców, mających do czynienia z młodymi ludźmi, co do których istnieje ryzyko, że albo dokonają samouszkodzenia, albo podejmą próbę samobójstwa. "Autorzy omawiają czynniki ryzyka, włączając w to depresję, nadużywanie substancji odurzających i zachowania antyspołeczne. Przedstawiają również krytyczną analizę podstawowych instrumentów oceniania ryzyka. Opisują, jak można pokierować zachowaniami samobójczymi i zapobiec im oraz omawiają terapie dla tych, którzy dokonali samouszkodzenia, włączając w to programy zapobiegania samobójstwom w szkołach i terapię rodzin. Mowa jest także o popularnych mitach, dotyczących autodestrukcji i różnych definicjach, funkcjonujących w tej dziedzinie.

Stres dziecka czyli jak pomóc w trudnych sytuacjach /Dorota Kalinowska.  Warszawa : Świat Książki, 2014. --   181, [1] s. ;19 cm.
Z poradnika rodzice dowiedzą się: jak rozpoznać stres u dziecka i z czego on wynika, jakie są najczęstsze sytuacje stresowe oraz strategie rozładowywania napięcia emocjonalnego, z których dzieci korzystają. Przyjęło się uważać, że dzieciństwo jest czasem radości, beztroski i szczęścia. Nic bardziej mylnego. Jest ogromna różnica w postrzeganiu i ocenianiu dziecięcej rzeczywistości przez dzieci i przez osoby dorosłe. Często to, co dla nas jest obojętne lub wywołuje tylko lekkie napięcie, dla dzieci może być źródłem ogromnego stresu, którego się nie spodziewamy. To, co dla nas jest normalne i bezpieczne, dla dzieci może okazać się zagrażające i burzące ich porządek świata.



Depresja i myśli samobójcze u nastolatków /[oprac. Leszek Rutkowski].  [Warszawa] : PARPAMEDIA Wydawnictwo Edukacyjne, [2011]. --   [16] s. : il. kolor. ;15x15 cm.