logo: Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu

Baner Jednostki Oświatowej Samorządu Województwa Dolnosląskiego

 

                logo: WikiEduLinki

 

                logo WEBowa

 

                logo: IBUK libra

 

               logo: Polona

Rozwijanie zainteresowań- nauka programowania.

programowanie dla poczatkujacych w 24 godziny w iext59992436Programowanie dla początkujących w 24 godziny /Greg Perry, Dean Miller ; przekład: Tomasz Walczak.  Gliwice : Helion, copyright @ 2020. --   448 stron : ilustracje ;24 cm.

W książce między innymi: przygotowanie narzędzi do pracy - sprzęt i oprogramowanie, podstawowe aspekty programowania i projektowania programów, algorytmy, interaktywność, zmienne, funkcje, debugowanie kodu, programowanie obiektowe i korzystanie z baz danych, planowanie kariery programisty.

 

 

 

c43e415 programowanie z ozob 11Programowanie z Ozobotem :kolorowe kody /Dorota Kowalczyk.  Gliwice : Helion, copyright © 2020. --   274, [2] strony : ilustracje kolorowe ;24 cm.

Przez zabawę do nauki programowania.
Ozobot to niewielki, ale bardzo sprytny robot, którego pokochały dzieci oraz docenili rodzice i nauczyciele informatyki. Ten edukacyjny automat, dwukrotny zdobywca polskiego tytułu Zabawki Roku oraz laureat robotycznych konkursów w USA, ma misję. Każdego chętnego, który ukończył piąty rok życia, gotów jest zabrać w podróż pełną radosnego rysowania, ciekawych problemów do rozwiązania i pracy zespołowej. Ozobot, bawiąc, uczy programowania. Dzieci bowiem komunikują się z nim za pomocą kolorowych kodów ― robot odczytuje je i wykonuje dawane mu polecenia.

 

f nauka programowania rusz glowaNauka programowania :przewodnik po kodowaniu i myśleniu komputacyjnym /Eric Freeman ; tłumaczenie Maksymilian Gutowski.  Gliwice : Helion, © 2019. --   XXXVIII, 578 stron : ilustracje ;23 cm.

Na okładce: Uważaj na powszechnie występujące błędy i pułapki; unikaj zawstydzających błędów składniowych; gimnastykuj swój umysł, rozwiązując około 130 łamigłówek i ćwiczeń; rozpoczynaj karierę programisty; dowiedz się, dlaczego wszystko to, co Twoi znajomi wiedzą o informatyce, jest niezupełnie prawdziwe.

 

 

baw sie kodem twoja wlasna strona www coderdojo nano w iext54899952

Twoja własna strona www /Clyde Hatter ; tłumaczenie Piotr Cieślak ; CoderDojo Nano.  Gliwice : Helion SA, © 2019. --   95 stron : ilustracje kolorowe ;23 cm.

W książce: podstawowe zasady projektowania stron internetowych, gruntowne podstawy HTML, JavaScriptu i CSS, wykorzystanie poznanych technologii do budowania strony, zapewnienie responsywności oraz formatowanie poszczególnych składników strony, publikowanie strony w internecie. 

 

 

f python w zadaniach programowanie dla mlodziezy poziom podstawowyPython w zadaniach :programowanie dla młodzieży : poziom podstawowy /Urszula Wiejak, Adrian Wojciechowski.  Gliwice : Helion, copyright © 2020. --   276 stron : ilustracje kolorowe ;24 cm.

W podręczniku: instalowanie oraz konfigurowanie środowiska i niezbędnych narzędzi, podstawowe informacje na temat języka i programowania, typy danych, zmienne proste i tablicowe, operatory, instrukcje warunkowe oraz instrukcje pętli, operacje wejścia-wyjścia w konsoli i na plikach, biblioteki graficzne, dźwiękowe i wideo, korzystanie z funkcji wbudowanych i tworzenie własnych, programowanie obiektowe, obsługa wątków i wyjątków, tworzenie graficznych interfejsów użytkownika, zadania do samodzielnego wykonania i praktyczny projekt gry.

 

 

9788301197445Uczymy dzieci programowania :przyjazny przewodnik po programowaniu w Pythonie /Bryson Payne ; przekład Maciej Baranowski na zlecenie WITKOM Witold Sikorski.  Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. --   XXVI, 322 strony : ilustracje kolorowe ;23 cm.

Uczymy dzieci programowania to przewodnik dla rodziców i nauczycieli, przeznaczony do uczenia dzieci podstaw programowania i rozwiązywania problemów za pomocą Pythona, potężnego języka wykorzystywanego na zajęciach uniwersyteckich i przez firmy technologiczne, takie jak Google i IBM.

 

 

 

3c python uczymy sie program 200Python :uczymy się programowania /Ana Bell ; tłumaczenie Przemysław Gola.  Gliwice : Helion, copyright 2019. --   455 stron : ilustracje ;24 cm.

Python.Uczymy się programowania – opis wydawcy
Programowanie wielu ludziom kojarzy się z czymś niewiarygodnie skomplikowanym i zarezerwowanym tylko dla profesjonalistów. Tymczasem jest to umiejętność, którą można porównać do pisania, liczenia czy gotowania. Niezależnie od tego, że na świecie istnieją pisarze tworzący bestsellery, światowej sławy matematycy czy mistrzowie kuchni, ich umiejętności można wykorzystywać na co dzień do napisania listu, sprawdzenia domowych wydatków czy ugotowania zdrowego posiłku. Analogicznie każdy może nauczyć się programowania i zacząć pisać kod, który pomoże mu w rozwiązywaniu codziennych, drobnych problemów. Idealnie, jeśli naukę zaczniesz właśnie od Pythona!

 

d50 bawimy sie programujac w 200Bawimy się, programując w Scratchu :nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier /Al Sweigart ; przekład Witkom Witold Sikorski: Maciej Baranowski i Witold Sikorski.  Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. --   XXIII, [1], 262 strony : ilustracje kolorowe ;23 cm.

Scratch, kolorowy język programowania, działający na zasadzie „przeciągania i upuszczania”, jest używany przez miliony zupełnych nowicjuszy. Każda gra zawiera przystępne instrukcje, pytania kontrolne oraz zadania związane z kreatywnym tworzeniem własnej wersji gry.

 

 

f3 python na start programow 200Python na start! :programowanie dla nastolatków /Michał Wiszniewski.  Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2017. --   104 s. : il. ;24 cm.

W tej książce znadziesz omówienie wszystkich najważniejszych funkcji i możliwości Pythona. Zobaczysz, jak pracować w środowisku tego języka, jak używać zmiennych, instrukcji warunkowych, funkcji i typów danych. Zobaczysz, w jakich sytuacjach warto wykorzystywać pętle i moduły, jak wykonywać operacje na plikach i jak obsługiwać wyjątki. Sprawdzisz, do czego przydaje się programowanie strukturalne, a do czego obiektowe, i zobaczysz, jak łatwo połączyć je w Pythonie! Krótko mówiąc, zanim się obejrzysz, zaczniesz samodzielnie pisać zaawansowane skrypty. Sprawdź, programuj i baw się dobrze!

 

 

f zrob to sam z arduino zaawansowane projekty dla doswiadczonych tworcow warren andrewsZrób to sam w Arduino :zaawansowane projekty dla doświadczonych twórców /Warren Andrews ; [przekład WITKOM Witold Sikorski: Maciej Baranowski].  Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2018. --   XXVI, 316 s. : il. ;23 cm.

Po opanowaniu podstaw, okiełznaniu lutownicy i zaprogramowaniu jakiegoś robota (albo i dwóch), masz już umiejętności, które pozwolą ci na kolejny krok w używaniu Arduino.
Ale gdzie szukać nowych pomysłów po zrealizowaniu wszystkich pozycji ze swojej listy projektów?
Zrób to sam z Arduino poprzez różne, praktyczne i rozrywkowe, projekty dla średniozaawansowanych pokaże ci, co zrobić, aby nie zaniedbywać praktyki w majsterkowaniu.

 

arduino dla dzieci poznaj swiat elektroniki i programowania w iext33843509Arduino dla dzieci :poznaj świat elektroniki i programowania /Alicja Żarowska-Mazur, Dawid Mazur.  Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. --   199 stron : ilustracje kolorowe ;23 cm.

Arduino dla dzieci to wprowadzenie do elektroniki i programowania. Dzięki niej dzieci dowiedzą się, a rodzice przypomną sobie, czym różni się prąd stały od zmiennego oraz poznają podstawowe elementy programowania – stałe, zmienne, instrukcje. W książce pokazano praktyczne zastosowanie Arduino. Książka jest bogato ilustrowana i pokazuje, jak zaczynając od prostych instrukcji, zbudować robota, który będzie się poruszał po wytyczonym torze.

 

 

javaJavascript dla dzieci :programowanie na wesoło /Nick Morgan ; przekład Maciej Baranowski na zlecenie WITKOM Witold Sikorski ; rysunki Miran Lipovača.  Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. --   XXVII, [1], 318 stron : ilustracje kolorowe ;23 cm.

JavaScript to język programowania Internetu, tajny składnik sprawiający, że sieć www jest niesamowita, Twoje ulubione portale interaktywne, a gry online zabawne!
JavaScript dla dzieci to napisane lekkim piórem wprowadzenie do podstaw programowania, oparte na cierpliwym objaśnianiu zabawnie zilustrowanych przykładów. Zaczniesz od podstaw, takich jak łańcuchy znaków, tablice i pętle, a następnie przejdziesz do tematów zaawansowanych, takich jak obsługa interaktywnych zdarzeń za pomocą jQuery i rysowanie obrazków na płótnach.

 

33SFD9PKHKFI7IFRULL1DNV5GXXCTDYMIH4Młodzi giganci programowania :Scratch /Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka.  Gliwice : Helion, copyright 2019. --   191 stron : ilustracje kolorowe ;24 cm.

Jeśli masz już dość bezproduktywnego wpatrywania się w ekran komputera lub tabletu i chciałbyś zacząć robić coś naprawdę ciekawego, dobrze trafiłeś! A jeśli przy tym chcesz zabłysnąć w klasie i zostać prawdziwą gwiazdą na lekcji informatyki, to trafiłeś jeszcze lepiej!
Scratch to doskonałe narzędzie, dzięki któremu wielu młodych ludzi na całym świecie bez trudu poznało tajniki programowania komputerów. Ułatwia naukę podstaw i umożliwia szybkie tworzenie atrakcyjnych gier, animacji i aplikacji, a do tego jest narzędziem zupełnie bezpłatnym.
Aby dołączyć do społeczności użytkowników Scratcha, sięgnij po książkę Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II! Szybko i bezboleśnie wprowadzi Cię ona w magiczny świat programowania. Dzięki niej poznasz sposób tworzenia prawdziwej gry komputerowej i przeżyjesz wspaniałą przygodę!

 

Facebook BibliotekiTwitter Bibliotekiinstagram BibliotekiOdnośnik do Anchor. Podcasty z recenzjami książekyoutube Bibliotekiissuu Bibliotekipinterest Biblioteki/

Współpracujemy:           

 

 

                 logo: Academica   logo: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich   logo: Korporacja Bibliotekarzy Wroclawskich    logo: Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa  logo: Instyt Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego  logo: Dolnośląskie Towarzystwo Regionalne   logo: Centrum Edukacji Kulturalnej Dzieci i Młodzieży   Wielka Liga Czytelników   Odnośnik do Nukat