logo Wroclaw6

Dolny Śląsk logotyp kolor jpg zip        

                Wiki logoLink

 

                webowa

 

               ibuk baner3

 

                moodle logo

 

                fronter

 

Dziecko z ADHD

ADHD w szkole : jak pracować z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej / red. nauk Marta Jerzak, Artur Kołakowski. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.

Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem, co potwierdza niniejsza książka. Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika.

Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. 

Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością – podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki – pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD.

 

 Adopcja i przywiązanie : praktyczny poradnik dla rodziców / Deborah D. Gray ; przekł.: Marta Lipińska, Maryla Kowalska, Sylwia Kot. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.

 Autorka podaje wiedzę na temat przywiązania (definicja, cykl rozwoju, style, źródła zaburzeń). W swojej publikacji wspiera rodziców adopcyjnych, których dzieci mają zaburzony wzorzec przywiązania. Omawia rozwój emocjonalny dzieci, ADHD, FAS, zaburzenia uczenia się, zaburzenia nastroju, depresja, zaburzenie dwubiegunowe, autyzm, zespół Aspergera.

 

 

 

Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju / pod red. naukową Beaty Cytowskiej, Barbary Winczury i Andrzeja Stawarskiego. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013.

 W publikacji opisano przypadki dziecka z: zespołem Pataua, rdzeniowym zanikiem mięśni, dystrofią mięśniową, zespołem Robinowa, mukopolisacharydozą, fakomatozą, zespołem Seckela, zespołem Aperta, przedwczesnym starzeniem się, zespołem Nijmegen, zespołem Cri du Chat, zespołem Cornelii de Lange, zespołem Silvera-Russella, chorobą von Hippela-Lindaua, zespołem Turnera, zespołem Klinefeltera i innymi formami polisomii chromosomów płciowych, sarkoidozą, fenyloketonurią, zespołem Angelmana, zespołem Williamsa, zespołem Pradera-Williego, syndromem apallicznym, zespołem Ushera, artrogrypozą, padaczką, chorobą trzewną, wadą rozwojową twarzoczaszki, autyzmem, zespołem Aspergera, zespołem Tourette’a, ze schizofrenią, zaburzeniami typu borderline, zespołem ADHD, mutyzmem wybiórczym, fobią społeczną, zespołem stresu pourazowego, zaburzeniami zachowania oraz chorobą sierocą.

 

Przewodnik przetrwania dla dzieci z ADHD i ich rodziców / John F. Taylor ; [przekł. z jęz, ang. Paulina Zaborek]. - Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2013.

Ta książka pomoże wszystkim dzieciom, u których zdiagnozowano ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Dzieci z tym syndromem muszą mierzyć się z wyzwaniami, które są obce ich rówieśnikom. W szkole każdego dnia usiłują się skupić na tym, co mówi do nich nauczyciel, i na zadaniach, które mają wykonać. Rzeczy, które dla innych są łatwe, im przychodzą z trudnością.

W książce tej znajdziemy mnóstwo porad i sugestii, ponadto wiele ćwiczeń, które dzieci mogą wykonać
samodzielnie lub z rodzicami. Można przeczytać tę książkę od razu od początku do końca lub też sięgać po nią od czasu do czasu. Można na przykład czytać ją przez kwadrans każdego dnia albo opracować w weekend konkretne rozdziały. To praktyczny poradnik przetrwania, dzięki któremu ADHD przestanie być dla dzieci przykrym problemem, a stanie się dla nich jedynie codziennym wyzwaniem!



ADHD/ADD : jak pomóc dziecku ogarnąć chaos /Cheryl R. Carter ; tł. z jęz. ang. Karolina Kraczkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2012.

 Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Walka toczy się nieustannie o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika – terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem – udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD.

 

GooglePlusinstagramyoutubeissuuhttps://www.pinterest.com/bibliotekadbp/

Współpracujemy:           

 

 

                                              SBP         Korporacja Bibliotekarzy Wroclawskich     dbc    Instyt Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego    DTR    CEKDiM    eMKa