logo: Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu

Herb Województwa Dolnośląskiego        

 

                logo: WikiEduLinki

 

                logo WEBowa

 

               logo: IBUK libra

 

                logo: Academica

 

Europejski Tydzień Kodowania 2020

 

Code Week to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa „ścigają się” w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem.

Akcja co roku organizowana jest na terenie całej Europy i dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem.

Zagadnienie nauki programowania z roku na rok przybiera na sile ze względu na rosnące potrzeby rynku pracy i walory edukacyjne, takie jak rozwój umiejętności analitycznego i logicznego myślenia. W tym roku Code Week odbył się już po raz szósty! To świetna okazja, by zacząć zabawę z grami logicznymi, prostą grafiką komputerową, czy robotyką.

Proponowane materiały:

code gotowe zadania Tablica multimedialna 
Kodowanie - gotowe zadania - kolekcja zadań do wykorzystania dla dzieci młodszych oraz starszych wykonanych w genial.ly
code zestawienie Zestawienie bibliograficzne 
Nauka kodowania i programowania poprzez zabawę - dostępne w serwisie DBP w zakładce Zestawienia tematyczne lub online
code tablica Interaktywne materiały na tablicy multimedialnej w Czytelni Nauczycielskiej  
Europejski Tydzień Kodowania 
code pinterest Katalog pomysłów PinterestDBP 
Wyselekcjonowane materiały z internetu - Programowanie dla najmłodszych
akademia nauczyciela - oferta dbp Akademia nauczyciela – wykorzystanie cyfrowych kompetencji uczniów - prezentacja z ofertą Biblioteki
Dlaczego edukacja medialna?
TIK i co dalej? 
Programowanie jest łatwe 
Kompetencje cyfrowe nauczycieli 
Pomysły na czytanie

 

Szyfry – nie tylko dla szpiegów - to warsztat, podczas którego uczniowie dowiedzą się czym jest szyfr i gdzie spotykamy szyfry. Poznają najsłynniejsze z nich. Ale przede wszystkim zostaną tropicielami kodów – będą zapisywać i odczytywać zupełnie niewiarygodne wiadomości - zajęcia dla uczniów klas 7 i 8

- Podczas gry Matematyka na wesoło w bibliotece uczniowie zmierzą się z rozwiązywaniem ciekawych gier logicznych, łamigłówek w formie interaktywnej, ale także z zagadkami z klockami Lego. Wezmą udział w emocjonującym turnieju, gdzie drużyny będą współzawodniczyć ze sobą na czas - zajęcia dla uczniów klas 4 i 5

Jestem programistą - zajęcia, podczas których uczniowie poznają programowanie jako: logiczne myślenie i kreatywne szukanie rozwiązań postawionych przed nimi wyzwań. Co będzie? - praca w grupach, rozwiązywanie gotowych zadań i tworzenie własnych, zadania tylko offline, współpraca między dziećmi, twórcza dyskusja w trakcie zajęć i zabawa, która wesprze nabywanie pożądanych kompetencji - zajęcia dla uczniów klasy 1 i 2

 

Chęć udziału w zajęciach proszę zgłaszać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Facebook BibliotekiTwitter Bibliotekiinstagram Bibliotekiyoutube Bibliotekiissuu Bibliotekipinterest Biblioteki/

Współpracujemy:           

 

 

                                    logo: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich   logo: Elektroniczna Biblioteka Pedagogiczna   logo: Korporacja Bibliotekarzy Wroclawskich    logo: Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa  logo: Instyt Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego  logo: Dolnośląskie Towarzystwo Regionalne   logo: Centrum Edukacji Kulturalnej Dzieci i Młodzieży   Wielka Liga Czytelników   Odnośnik do Nukat

© 2018 Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu