logo: Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu

Baner Jednostki Oświatowej Samorządu Województwa Dolnosląskiego

 

                logo: WikiEduLinki

 

                logo WEBowa

 

                logo: IBUK libra

 

               logo: Polona

Alternatywne formy pracy z tekstem


Marzeniem wszystkich bibliotekarzy, nauczycieli i rodziców jest podniesienie poziomu czytelnictwa wśród dzieci młodzieży. Niezależnie od przyczyn nieczytania warto do pracy z czytelnikami wprowadzać nowe pomysły pracy z tekstem.

Cele szkolenia: poszerzenie bazy pomysłów na pracę z tekstem oraz promocję czytelnictwa.

Treści szkolenia:
Podczas warsztatu uczestnicy zapoznają się z różnymi formami pracy z tekstem:
- od zrozumienia kontekstu w tekście, przez wprowadzenie intertekstu po kulturę remiksu,
- strategie pracy z książką proponowane przez Martina Widmarka - użycie specjalnych kart tzw. „Przyjaciół Czytania”,
- metody opowiadania historii - storytelling,
- ikonotekst, geopoetyka, lapbook, swobodny tekst Celestyna Freineta czy liberatura.

Formy pracy:
- stacjonarna: 
wykład z prezentacją, dyskusja, ćwiczenia
- online
: wykład z prezentacją, ćwiczenia interaktywne, dyskusja na czacie, wykorzystanie narzędzi platformy do pracy zdalnej

Czas trwania: 2,5 godz.

 

Kontakt: Beata Malentowicz
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 71 3772819

Facebook BibliotekiTwitter Bibliotekiinstagram BibliotekiOdnośnik do Anchor. Podcasty z recenzjami książekyoutube Bibliotekiissuu Bibliotekipinterest Biblioteki/

Współpracujemy:           

 

 

                 logo: Academica   logo: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich   logo: Korporacja Bibliotekarzy Wroclawskich    logo: Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa  logo: Instyt Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego  logo: Dolnośląskie Towarzystwo Regionalne   logo: Centrum Edukacji Kulturalnej Dzieci i Młodzieży   Wielka Liga Czytelników   Odnośnik do Nukat