logo: Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu

Baner Jednostki Oświatowej Samorządu Województwa Dolnosląskiego

 

                logo: WikiEduLinki

 

                logo WEBowa

 

                logo: IBUK libra

 

               logo: Polona

Pracuję w chmurze - wykorzystanie chmury w pracy nauczyciela i bibliotekarza

Ty też jesteś w chmurze...choć być może o tym jeszcze nie wiesz. Jeśli masz popularne konto Gmail - możesz korzystać z chmury. A może korzystasz z darmowych aplikacji polegających na udostępnieniu swoich zasobów innym?

Na pewno wielokrotnie spotkałeś się z pojęciem "praca w chmurze". Jak rozumiesz to określenie? Co sądzisz o trzymaniu większości swoich elektronicznych zasobów (dokumenty tekstowe, prezentacje, filmy, zdjęcia) w innej lokalizacji niż Twój komputer? Jak przyjęliby czytelnicy, uczniowie i inni nauczyciele sytuację, gdybyś zaproponował wspólną pracę na udostępnianych sobie nawzajem dokumentach lub tworzenie wspólnych zasobów? 
I w końcu pytanie: dlaczego pakiety Microsoft i Google?

Cele szkolenia: 

- zdefiniowanie idei pracy w chmurze - zapoznanie z możliwościami budowania spójnego środowiska,
- poznanie funkcji bezpiecznych aplikacji do gromadzenia, przetwarzania i udostępniania różnego rodzaju zasobów (dokumentów, fotografii, prezentacji), 
- tworzenie materiałów informacyjnych czy edukacyjnych z wykorzystaniem "chmury" jako nowoczesnej metody zastosowania TIK w procesie nauczania.

Omawiane treści: 

Wszystkie czynności wykonywane są przez uczestników przy komputerach. Uczestnicy poznają oba środowiska, ćwiczą w obu lub tylko wybranym - założenie konta i określenie swojego profilu - www.live.com www.google.com:
- poznanie opcji ustawień konta i jego funkcjonalności,
- praca w głównych narzędziach - poczta outlook oraz gmail – funkcje, kontakty – ćwiczenie sprawdzające,  kalendarz i jego możliwości,
- OneDrive lub Dysk Google – bezpłatny, chroniony hasłem magazyn online - dzięki dyskom wirtualnym można pracować na dokumentach na każdym komputerze z dostępem do Internetu, można również współtworzyć dokument z osobami, które są zupełnie w innym miejscu lub mogą pracować w innych godzinach,
- tworzenie dokumentów: tekstowego, arkusza kalkulacyjnego, prezentacji,
- zdjęcia - opcja ta umożliwia założenie galerii fotografii, szeregowanie jej, opisywanie zdjęć oraz udostępnianie innym osobom,  
- indywidualne funkcje prezentowanych środowisk,
- opcjonalnie narzędzie Paper w Dropbox.

Szkolenie online:

Forma szkolenia
- online:
  wykład z prezentacją, praca w wybranych programach (po założeniu konta), dyskusja na czacie, wykorzystanie narzędzi platformy do pracy zdalnej
przewidywany czas zajęć:  2 godz. 15 min.
stacjonarna: wykład z prezentacją, ćwiczenia przy komputerach
przewidywany czas zajęć: 3 godz.

Wskazane założenie konta w Google i Microsoft.

 

 

Kontakt: Beata Malentowicz

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 71 3772819

 

Facebook BibliotekiTwitter Bibliotekiinstagram BibliotekiOdnośnik do Anchor. Podcasty z recenzjami książekyoutube Bibliotekiissuu Bibliotekipinterest Biblioteki/

Współpracujemy:           

 

 

                 logo: Academica   logo: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich   logo: Korporacja Bibliotekarzy Wroclawskich    logo: Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa  logo: Instyt Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego  logo: Dolnośląskie Towarzystwo Regionalne   logo: Centrum Edukacji Kulturalnej Dzieci i Młodzieży   Wielka Liga Czytelników   Odnośnik do Nukat