Otwarty umysł
Kreatywność mile widziana! Kierunki realizacji polityki oświatowej wzywają do rozwijania w uczniach kreatywności. Pracodawcy wymagają jej od swoich pracowników. Ale czym jest kreatywność i jaki stan umysłu pozwala odblokować drzemiące w nas pokłady twórczego myślenia? Aby „otworzyć” umysł i obudzić w sobie ciekawość, pomysłowość, musimy uwierzyć w swój potencjał, jak również „rozruszać” mózg. Wykorzystać można w tym celu liczne techniki, intensywnie wspierające twórcze myślenie, które jest niezwykle istotne w procesie rozwojowym uczniów.
Cel zajęć:
- omówienie wraz z uczniami podstawowych definicji terminu „otwarty umysł”
- ustalenie cech osoby posiadającej „otwarty umysł”
- rozwijanie twórczego myślenia
- rozbudzanie w uczniach kreatywności i innowacyjności w myśleniu
- rozbudzanie naturalnej ciekawości poznawczej uczniów
Zakładane kompetencje uczniów:
- umiejętność rozwiązywania problemów
- umiejętność współpracy w grupie
- umiejętność logicznego, twórczego myślenia
Metody i formy pracy:
dyskusja, metoda aktywizująca, metoda problemowa, gry dydaktyczne
Poziom edukacyjny:
klasa IV, V szkoły podstawowej
Czas trwania zajęć:
60 min.
Zajęcia są realizowane w bibliotece.