logo: Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu

Baner Jednostki Oświatowej Samorządu Województwa Dolnosląskiego

 

                logo: WikiEduLinki

 

                logo WEBowa

 

                logo: IBUK libra

 

               logo: Polona

Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów

 

  • Katalog pomysłów na Pintereście DBP

Ciekawostki dla matematyków 
Programowanie dla dzieci 

  • Materiały edukacyjne

Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów - materiały na tablicy multimedialnej w Czytelni Nauczycielskiej 
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii - m.in. drzewko kompetencji matemtycznych: wiedza, umiejętności i postawy

  • Zestawienie tematyczne

Edukacja matematyczna w przedszkolu i klasach I-III 
Kompetencje matematyczne w edukacji przedszkolnej
Kompetencje matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej 
Kompetencje matematyczne w edukacji szkoły podstawowej

  • Zajęcia dla uczniów szkoły podstawowej

Szyfry – nie tylko dla szpiegów - zajęcia dla uczniów klas 7 i 8 szkoły podstawowej

Szyfry – nie tylko dla szpiegów - to warsztat, podczas którego uczniowie dowiedzą się czym jest szyfr i gdzie spotykamy szyfry. Poznają najsłynniejsze z nich. Ale przede wszystkim zostaną tropicielami kodów – będą zapisywać i odczytywać zupełnie niewiarygodne wiadomości.

Matematyczne śledztwo w bibliotece - zajęcia dla uczniów klasy 3 szkoły podstawowej

Podczas gry Matematyczne śledztwo w bibliotece uczestnicy wcielają się w rolę detektywów, którzy mają za zadanie przeprowadzić matematyczne śledztwo, w wyniku czego rozwiązują zaszyfrowaną tajemnicę. Uczestnicy pracują w zespołach, podejmują wspólne decyzje, wykorzystują posiadaną wiedzę do rozwiązania zadań, zagadek matematycznych, łamigłówek logicznych – uczą się matematyki poprzez zabawę. Gra wspiera u uczestników umiejętność pracy w grupie oraz logicznego i sprawnego myślenia. Zabawa rozgrywa się w przestrzeni Dolnośląskiej Biblioteki Pedagogicznej we Wrocławiu.

Jestem programistą - zajęcia dla uczniów klas 1 i 2 szkoły podstawowej

Jestem programistą - zajęcia, podczas których uczniowie poznają programowanie jako: logiczne myślenie i kreatywne szukanie rozwiązań postawionych przed nimi wyzwań. Co będzie? - praca w grupach, rozwiązywanie gotowych zadań i tworzenie własnych, tylko zadania offline, współpraca między dziećmi, twórcza dyskusja w trakcie zajęć i zabawa, która wesprze nabywanie pożądanych kompetencji.

Matematyka na wesoło w bibliotece - zajęcia dla uczniów klas 4 i 5 szkoły podstawowej

Podczas gry Matematyka na wesoło w bibliotece uczniowie zmierzą się z rozwiązywaniem ciekawych gier logicznych, łamigłówek w formie interaktywnej, ale także z zagadkami z klockami Lego. Wezmą udział w emocjonującym turnieju, gdzie drużyny będą współzawodniczyć ze sobą na czas. Podejmiecie wyzwanie?

  •  Szkolenie dla nauczycieli

Programowanie jest łatwe – uczymy najmłodszych kodowania i logicznego myślenia 

Facebook BibliotekiTwitter Bibliotekiinstagram BibliotekiOdnośnik do Anchor. Podcasty z recenzjami książekyoutube Bibliotekiissuu Bibliotekipinterest Biblioteki/

Współpracujemy:           

 

 

                 logo: Academica   logo: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich   logo: Korporacja Bibliotekarzy Wroclawskich    logo: Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa  logo: Instyt Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego  logo: Dolnośląskie Towarzystwo Regionalne   logo: Centrum Edukacji Kulturalnej Dzieci i Młodzieży   Wielka Liga Czytelników   Odnośnik do Nukat