logo: Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu

Herb Województwa Dolnośląskiego        

                logo: WikiEduLinki

 

                logo WEBowa

 

               logo: IBUK libra

 

                logo: Fronter

 

                logo: Academica

 

Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów

 

Katalog pomysłów na Pintereście DBP

- Ciekawostki dla matematyków 

- Programowanie dla dzieci 

 

Zajęcia dla uczniów szkoły podstawowej

Szyfry – nie tylko dla szpiegów - zajęcia dla uczniów klas 7 i 8 szkoły podstawowej

Szyfry – nie tylko dla szpiegów - to warsztat, podczas którego uczniowie dowiedzą się czym jest szyfr i gdzie spotykamy szyfry. Poznają najsłynniejsze z nich. Ale przede wszystkim zostaną tropicielami kodów – będą zapisywać i odczytywać zupełnie niewiarygodne wiadomości.

Matematyczne śledztwo w bibliotece - zajęcia dla uczniów klasy 3 szkoły podstawowej

Podczas gry Matematyczne śledztwo w bibliotece uczestnicy wcielają się w rolę detektywów, którzy mają za zadanie przeprowadzić matematyczne śledztwo, w wyniku czego rozwiązują zaszyfrowaną tajemnicę. Uczestnicy pracują w zespołach, podejmują wspólne decyzje, wykorzystują posiadaną wiedzę do rozwiązania zadań, zagadek matematycznych, łamigłówek logicznych – uczą się matematyki poprzez zabawę. Gra wspiera u uczestników umiejętność pracy w grupie oraz logicznego i sprawnego myślenia. Zabawa rozgrywa się w przestrzeni Dolnośląskiej Biblioteki Pedagogicznej we Wrocławiu.

Jestem programistą - zajęcia dla uczniów klas 1 i 2 szkoły podstawowej

Jestem programistą - zajęcia, podczas których uczniowie poznają programowanie jako: logiczne myślenie i kreatywne szukanie rozwiązań postawionych przed nimi wyzwań. Co będzie? - praca w grupach, rozwiązywanie gotowych zadań i tworzenie własnych, zadania offline i online, współpraca między dziećmi, twórcza dyskusja w trakcie zajęć i zabawa, która wesprze nabywanie pożądanych kompetencji.

Matematyka na wesoło w bibliotece - zajęcia dla uczniów klas 4 i 5 szkoły podstawowej

Podczas gry Matematyka na wesoło w bibliotece uczniowie zmierzą się z rozwiązywaniem ciekawych gier logicznych, łamigłówek w formie interaktywnej, ale także z zagadkami z klockami Lego. Wezmą udział w emocjonującym turnieju, gdzie drużyny będą współzawodniczyć ze sobą na czas. Podejmiecie wyzwanie?

 

 Szkolenie dla nauczycieli

Programowanie jest łatwe – uczymy najmłodszych kodowania i logicznego myślenia 

Facebook BibliotekiTwitter Bibliotekiinstagram Bibliotekiyoutube Bibliotekiissuu Bibliotekipinterest Biblioteki/

Współpracujemy:           

 

 

                                              logo: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich   logo: Elektroniczna Biblioteka Pedagogiczna   logo: Korporacja Bibliotekarzy Wroclawskich    logo: Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa  logo: Instyt Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego  logo: Dolnośląskie Towarzystwo Regionalne   logo: Centrum Edukacji Kulturalnej Dzieci i Młodzieży   logo: Wrocławskie Wydawnictwo EMKA

© 2018 Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu