Cyberprzemoc: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Skocz do: nawigacja, szukaj
 
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 5: Linia 5:
 
''
 
''
 
'''Definicje'''
 
'''Definicje'''
 +
 +
*[https://bitdefender.pl/abc-cyberbezpieczenstwa-c-jak-cyber-przemoc/ Cyberprzemoc w Internecie - definicja (ABC Cyberbezpieczeństwa)].''
  
 
*[http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyberprzemoc Definicja] ''dostępna w Wikipedii.''
 
*[http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyberprzemoc Definicja] ''dostępna w Wikipedii.''
Linia 21: Linia 23:
  
 
'''Baza bibliograficzna Edukacja '''
 
'''Baza bibliograficzna Edukacja '''
*[https://aleph.dbp.wroc.pl/F?func=find-b&find_code=WRD&request=cyberprzemoc&adjacent=N&local_base=DBP03&x=23&y=10&filter_code_2=WYR&filter_request_2=2015&filter_code_3=WYR&filter_request_3=2020 Cyberprzemoc ]''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji''.
+
*[https://aleph.dbp.wroc.pl/F?func=find-word&scan_code=WRD&rec_number=001712032&scan_word=cyberprzemoc Cyberprzemoc]''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji''.
  
  
Linia 38: Linia 40:
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=QTsvEcAERA4 Film] - ''o przemocy w Internecie.''
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=QTsvEcAERA4 Film] - ''o przemocy w Internecie.''
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=NHa1nc2wYTg  "Stop cyberprzemocy" - film edukacyjny]
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=NHa1nc2wYTg  "Stop cyberprzemocy" - film edukacyjny]
*[https://youtu.be/Z2CEsL4vgbE  Zagrożenia cyberprzestrzeni] - ''film przeznaczony do uczniów ostatnich klas szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum.''
 
  
  
Linia 59: Linia 60:
 
*[http://www.bursa1.poznan.pl/fotki/file/Cyberdzieci%20-%20cyberprzemoc%20pdf.pdf Cyberprzemoc - cyberdzieci] - ''o pokoleniu Z, o formach cyberprzemocy i cyberstalkingu.''
 
*[http://www.bursa1.poznan.pl/fotki/file/Cyberdzieci%20-%20cyberprzemoc%20pdf.pdf Cyberprzemoc - cyberdzieci] - ''o pokoleniu Z, o formach cyberprzemocy i cyberstalkingu.''
 
*[http://sppt.edunet.tarnow.pl/res/SPPT_0/cyberprzemoc_wyk_kon.pdf Cyberprzemoc - pokrętna droga do poszukiwania szczęścia / Wacław Srebro] - ''materiały z XIV Miejskiej Konferencji w Tarnowie "Cyberprzestępstwo - nowym wyzwaniem wychowawczym.''  
 
*[http://sppt.edunet.tarnow.pl/res/SPPT_0/cyberprzemoc_wyk_kon.pdf Cyberprzemoc - pokrętna droga do poszukiwania szczęścia / Wacław Srebro] - ''materiały z XIV Miejskiej Konferencji w Tarnowie "Cyberprzestępstwo - nowym wyzwaniem wychowawczym.''  
*[http://meritum.mscdn.pl/meritum/moduly/egzempl/17/17_81_abc.pdf  Cyberprzestępczość szkolna - zasady odpowiedzialności / Dariusz Skrzyński] -  ''w artykule przedstawiono kwestie definicyjne oraz rodzaje cyberprzestępstw: hacking, cracking, cyberbullying. ''
 
 
* [http://info.wiara.pl/doc/1022240.Dzieci-same-zadaja-cyberprzemoc Dzieci same zadają cyberprzemoc] - ''streszczenie wyników Raportu Norton Online Family, dotyczącego cyberprzemocy w 24 krajach.''
 
* [http://info.wiara.pl/doc/1022240.Dzieci-same-zadaja-cyberprzemoc Dzieci same zadają cyberprzemoc] - ''streszczenie wyników Raportu Norton Online Family, dotyczącego cyberprzemocy w 24 krajach.''
 
*[http://www.niebieskalinia.pl/pismo/wydania/dostepne-artykuly/5590-jak-edukowac-by-zwalczac-przemoc Jak edukować by zwalczać przemoc? / Agnieszka Sosińska] - ''Definicja cyberprzemocy. Wskazówki do zapobiegania cyberprzemocy. Propozycja do nabycia bezpłatnego poradnika dla nauczycieli pt. "Bądź bezpieczny w sieci". ''
 
*[http://www.niebieskalinia.pl/pismo/wydania/dostepne-artykuly/5590-jak-edukowac-by-zwalczac-przemoc Jak edukować by zwalczać przemoc? / Agnieszka Sosińska] - ''Definicja cyberprzemocy. Wskazówki do zapobiegania cyberprzemocy. Propozycja do nabycia bezpłatnego poradnika dla nauczycieli pt. "Bądź bezpieczny w sieci". ''
Linia 67: Linia 67:
 
*[http://www.deon.pl/inteligentne-zycie/wychowanie-dziecka/art,283,stalking-cien-zla,strona,1.html Stalking - cień zła? / Ilona Gołębiewska] - ''przedstawiono zjawisko obsesyjnego prześladowania albo molestowania skierowane bezpośrednio do osoby będącej ofiarą. Przyczyny stalkingu. Relacja sprawca - ofiara. Przeciwdziałanie.''  
 
*[http://www.deon.pl/inteligentne-zycie/wychowanie-dziecka/art,283,stalking-cien-zla,strona,1.html Stalking - cień zła? / Ilona Gołębiewska] - ''przedstawiono zjawisko obsesyjnego prześladowania albo molestowania skierowane bezpośrednio do osoby będącej ofiarą. Przyczyny stalkingu. Relacja sprawca - ofiara. Przeciwdziałanie.''  
 
*[http://www.sportosporto.pl/Archiwa/Przemoc/cz.VI.pdf  System reagowania w szkole na ujawnienie cyberprzemocy / Anna Borkowska, Dorota Macander]  ''- przedstawiono procedurę, zawierającą zasady postępowania pracowników szkoły w sytuacji ujawnienia cyberprzemocy. Jest podpowiedzią, jak i kiedy nauczyciel (dyrektor szkoły) powinien reagować wobec uczniów (ofiar,sprawców i świadków), o czym powinni dowiedzieć się rodzice.''
 
*[http://www.sportosporto.pl/Archiwa/Przemoc/cz.VI.pdf  System reagowania w szkole na ujawnienie cyberprzemocy / Anna Borkowska, Dorota Macander]  ''- przedstawiono procedurę, zawierającą zasady postępowania pracowników szkoły w sytuacji ujawnienia cyberprzemocy. Jest podpowiedzią, jak i kiedy nauczyciel (dyrektor szkoły) powinien reagować wobec uczniów (ofiar,sprawców i świadków), o czym powinni dowiedzieć się rodzice.''
*[http://www.spn.nieporet.pl/pliki/konferencja/zagrozenia_cyberprzestrzeni.pdf  Zagrożenia cyberprzestrzeni - materiały dla rodziców / Iwona Konopka] - o'' zagrożeniach jakie napotyka młody człowiek w Internecie oraz o zasadach bezpiecznego korzystania z niego.''
 
 
*[http://edunet.tarnow.pl/res/edunet_portal/przemoc_r_wie_nicza_z_wykorzystaniem_nowych_technologii_informacyjnych.pdf  Zjawisko przemocy rówieśniczej z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych / Agnieszka Lotos]  ''przedstawiono analizę badań, w których nacisk został położony na przemoc rówieśniczą z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych, m. in. takich jak: dręczenie, straszenie, obrażanie przez telefon komórkowy, smsy, emaile, komunikatory typu gg; umieszczanie w Internecie i rozsyłanie obraźliwych i krzywdzących dla innych zdjęć, filmików, informacji.''
 
*[http://edunet.tarnow.pl/res/edunet_portal/przemoc_r_wie_nicza_z_wykorzystaniem_nowych_technologii_informacyjnych.pdf  Zjawisko przemocy rówieśniczej z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych / Agnieszka Lotos]  ''przedstawiono analizę badań, w których nacisk został położony na przemoc rówieśniczą z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych, m. in. takich jak: dręczenie, straszenie, obrażanie przez telefon komórkowy, smsy, emaile, komunikatory typu gg; umieszczanie w Internecie i rozsyłanie obraźliwych i krzywdzących dla innych zdjęć, filmików, informacji.''
  
Linia 77: Linia 76:
  
  
| stopka= 18 lutego 2021 r.
+
| stopka= 15 października 2021 r.
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 17:35, 15 paź 2021


Definicje


Podstawy prawne


Portale, serwisy, fora

  • Dyżurnet.pl -punkt kontaktowy, który przyjmuje zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści w Internecie.
  • S@ferinternet.pl -priorytetem programu "Safer Internet" na lata 2009-2013 jest zwalczanie cyberprzemocy i uwodzenia dzieci w Internecie.


Baza bibliograficzna Edukacja

  • Cyberprzemocwyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Webowa DBP

Wyselekcjonowane materiały umieszczone w WEBowejDBP zostały opracowane i udostępnione do wykorzystania w pracy wszystkich typów szkół i placówek.


Multimedia


Książki


Scenariusze zajęć


Artykuły


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 15 października 2021 r.