Oligofrenopedagogika: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 38: Linia 38:
  
 
*[http://www.kpss.lublin.pl/upload/modul_uposledzenie.pdf Praca socjalna z osobami upośledzonymi umysłowo / red. Iwona Grudzień-Bielaszewska, Joanna Lesiewicz]. ''Interpersonalna charakterystyka upośledzenia umysłowego, metody pracy socjalnej z uwzględnieniem profilaktyki, instytucje terapii i wsparcia społecznego.''
 
*[http://www.kpss.lublin.pl/upload/modul_uposledzenie.pdf Praca socjalna z osobami upośledzonymi umysłowo / red. Iwona Grudzień-Bielaszewska, Joanna Lesiewicz]. ''Interpersonalna charakterystyka upośledzenia umysłowego, metody pracy socjalnej z uwzględnieniem profilaktyki, instytucje terapii i wsparcia społecznego.''
 +
 +
 +
'''Konspekty lekcji'''
 +
 +
*[http://www.edukator.org.pl/2006/umysl/praca.doc O upośledzeniach umysłowych / Lucjana Sordyl]. ''Konspekty do zajęć rewalidacyjnych: Ćwiczenie umiejętności pracy obiema rękami jednocześnie, Ćwiczenia logopedyczne mające na celu poprawę plastyczności twarzy i usprawnianie aparatu artykulacyjnego, Mój przyszły zawód.''
  
  
Linia 90: Linia 95:
 
*[http://www.szkolaspecjalna.aps.edu.pl/media/678973/sz-s-2-14.pdf#page=18 Uwarunkowania poczucia jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym / Beata Nowak]. ''Prezentacja badań własnych opartych na kwestionariuszu nad jakością życia niepełnosprawnych umysłowo na wczesnym etapie dorosłości.''
 
*[http://www.szkolaspecjalna.aps.edu.pl/media/678973/sz-s-2-14.pdf#page=18 Uwarunkowania poczucia jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym / Beata Nowak]. ''Prezentacja badań własnych opartych na kwestionariuszu nad jakością życia niepełnosprawnych umysłowo na wczesnym etapie dorosłości.''
  
 +
*[https://szkolnictwo.pl/szukaj,Niepe%C5%82nosprawno%C5%9B%C4%87_intelektualna Niepełnosprawność intelektualna]. ''Terminologia i klasyfikacja, definicje, zaburzenia rozwoju.''
 +
 +
*[http://oswiata.org.pl/uploadpub/271.doc Rewalidacja indywidualna dziecka niepełnosprawnego umysłowo : studium indywidualnego przypadku / Wioletta Rachwalik]. ''Rewalidacja dziecka upośledzonego umysłowo, rozwój psychofizyczny i rewalidacja badanego dziecka.''
 +
 +
*[http://www.poznan.pl/mim/public/hc/attachments.html?co=show&instance=1017&parent=52713&lang=pl&id=113171 Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej : zagadnienia szczegółowe / Żanetta Stelter]. ''Stopnie niepełnosprawności intelektualnej, społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych, potrzeby edukacyjne i zawodowe, rola doradcy zawodowego, komunikacja z osobą upośledzoną.''
  
  
Linia 96: Linia 106:
 
*[http://jaworzno.pbw.katowice.pl/bibliografia/Dziecko%20niepe%C5%82nosprawne%20intelektualnie.pdf Dziecko niepełnosprawne intelektualnie : zestawienie bibliograficzne za lata 2000-2014 / Marta Fidyk]. ''Wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism.''
 
*[http://jaworzno.pbw.katowice.pl/bibliografia/Dziecko%20niepe%C5%82nosprawne%20intelektualnie.pdf Dziecko niepełnosprawne intelektualnie : zestawienie bibliograficzne za lata 2000-2014 / Marta Fidyk]. ''Wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism.''
  
*[http://www.pedagogiczna.edu.pl/zest114.htm Dziecko upośledzone umysłowo : zestawienie bibliograficzne w wyborze / Aneta Gnyp]. ''Wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism z lat 1995-2004. ''
 
  
  
| stopka=30 lipca 2018 r.
+
| stopka=31 stycznia 2019 r.
 
}}
 
}}

Wersja z 16:01, 31 sty 2019



Definicje


Podstawy prawne


Programy


Portale, serwisy


Multimedia

  • Upośledzenie umysłowe. Definicje, klasyfikacje, etiologia, diagnostyka upośledzenia umysłowego, problemy wychowawcze i emocjonalne, sposoby zachowania.


Książki


Konspekty lekcji

  • O upośledzeniach umysłowych / Lucjana Sordyl. Konspekty do zajęć rewalidacyjnych: Ćwiczenie umiejętności pracy obiema rękami jednocześnie, Ćwiczenia logopedyczne mające na celu poprawę plastyczności twarzy i usprawnianie aparatu artykulacyjnego, Mój przyszły zawód.


Artykuły

  • Charakterystyka osób upośledzonych umysłowo. Dzieci w wieku szkolnym z upośledzeniem w stopniu lekkim, rozwój psychiczny, zachowania społeczne, plany życiowe młodzieży upośledzonej w stopniu lekkim, charakterystyka upośledzenia umysłowego w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim, przyczyny upośledzenia umysłowego.


Zestawienie bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 31 stycznia 2019 r.